Pozycjonowanie shoper, a lokalne on-site 

Poprawa widoczności witryny internetowej nie istnieje bez pozycjonowania on-site. To szereg czynności, w skład których należą kształtowanie wartościowego contentu czy zamieszczanie odpowiednich fraz kluczowych. Opracowanie właściwej strategii zapewni witrynie internetowej wysoką jakość świadczonych usług. 

O procesie obejmującym pozycjonowanie shoper, w kontekście pozycjonowania sklepów na stronie, dowiesz się z lektury naszego krótkiego wpisu. 

Czym jest pozycjonowanie lokalne on-site?

Pozycjonowanie, również w kontekście lokalnym, na stronie internetowej obejmuje wszystkie podstawowe działania SEO, które możesz wykonywać zawsze, niezależnie od rodzaju pozycjonowania. Chodzi tutaj o zadbanie o przyjazne adresy URL, dokładną mapę witryny, pliki robots.txt czy czas ładowania strony WWW. Następnie można przejść do optymalizacji witryny dla wybranej lokalizacji, aby wyszukiwarka mogła odnaleźć firmę w konkretnym obszarze.

Głównym zadaniem pozycjonowania on-site jest nasycenie treści za pomocą lokalnych fraz kluczowych, aby dokładnie odpowiadały na potrzeby lokalnych klientów. Pamiętaj, aby lokalne słowa kluczowe pojawiły się wszędzie, tzn. w adresie URL, meta opisie i tytule, tagu ALT obrazu i innych elementach graficznych oraz oczywiście w samej treści na blogu. Kolejnym ważnym czynnikiem związanym z lokalnym pozycjonowaniem on-site jest linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczenie odpowiednich linków z jednej podstrony do drugiej w Twojej witrynie. Takie działanie pozwala użytkownikowi pozostać dłużej na stronie, a także ułatwia nawigację. Pamiętaj, że im dłuższy pobyt odbiorcy na stronie, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, ponieważ jest to sygnał dla wyszukiwarek, że witryna internetowa jest wartościowa i godna polecenia.

 

Pozycjonowanie shoper – wiedza w pigułce 

Wyżej przedstawiliśmy Ci na, czym polega lokalne pozycjonowanie on-site. Pozycjonowanie shoper polega na dopełnieniu wszystkich elementów, które pojawiły się na platformie Shoper. Mamy tu na myśli ich rozwinięcie, realizację ich edycji zaawansowanej bądź dodanie kolejnych wariantów, które modyfikują serwis sprzedażowy i sprawiają, że staje się bardziej przyjazny, zarówno dla wyszukiwarki, jak i użytkownika. 

Kilka słów na koniec 

Można doszukać się wielu korzyści, dla których warto postawić na pozycjonowanie shoper. Do zbioru profitów zaliczymy – większa ekspozycja w wyszukiwarce Google, wygenerowanie większej liczby zamówień czy wzrost popularności wśród potencjalnych klientów. Pozycjonowanie sklepu shoper to dodatkowy atut, jeżeli uwzględnimy działania promocyjne w postaci obniżki cenowej czy nowości w ofercie. Odbiorcy natychmiastowo spotrzeżą sklep w Google, dlatego na taką formę promocji nie jest konieczne inwestowanie dużego zasobu pieniędzy. 

 

Zastanów się, jak chcesz wzbogadzić działania on-site, uzyskać regularny przychód , bazę stałych klientów i postaw na platformę Shoper.